Disciplíny ČSC
Silnice Silnice

PARDUS-TUFO Prostějov vychovává mladé talenty

Dráha Dráha

Maxbike mistrovství Planety

MTB MTB

Slavnostní večer TOMKET Pražského MTB poháru

BMX BMX

Freestylisté budou bojovat o páté místo

Cyklokros Cyklokros

Nash našla českou přemožitelku

Sálovka Sálovka

Sedm sálovců pojede na MS

Handicapovaní Handicapovaní

Handicapovaní Antošová a Koblasa vítězi EP

Trial Trial

Urban World Championship

Trial Ženská cyklistika

V Krásné Lípě ve čtvrtek startuje Tour de Feminin

Informace ČSC
STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ HOLICE
jako jediná škola v České republice nabízí exklusivní učební obor se specializací na jízdní kola ...

Informace z jednání Prezídia ČSC
Jednání Prezídia ČSC se uskutečnilo 15. 10. 2018 na sekretariátu ČSC.

Používání kotoučových brzd od 1.1.2019
Prezídium schvaluje používání kotoučových brzd v silniční závodech ve všech kategoriích (ŽM, ŽS, KAD..

Cyklistika v TV / zobrazit vše
TOI TOI Cup 2018 ČT4 SPORT 14.11.2018 Záznam ze závodu mužů Českého poháru v cyklokrosu z Kolína
SP 2018/19 Česko ČT4 SPORT 17.11.2018 Přímý přenos závodu žen z Tábora
SP 2018/19 Česko ČT4 SPORT 17.11.2018 Přímý přenos závodu mužů z Tábora

Partneři ČSC

Domácí report. silnice

Zahálka:Vítězství v poháru je zatím to nejcennější

Matěj Zahálka se ve svých pětadvaceti letech stal vítězem celkového hodnocení Českého poháru na silnici KALAS CUP 2018. Vítězství tak po loňském triumfu Kaňkovského zůstalo v týmu Elkov Author. Jeho bodový zisk byl navíc dvojnásobný oproti druhému v pořadí, pětkrát ze sedmi závodů stanul na stupních vítězů a ovládl nejtěžší závod v Kyjově.

Matěji, podařilo se ti celkově zvítězit v hodnocení KALAS CUPu, jak vysoko tento úspěch řadíš?

„Je to pro mě prozatím největší úspěch v kariéře v elitní kategorii.“

 

Který ze závodů se ti líbil nejvíce a na které trati sis příliš nevěřil?

„Nejvíce Kyjov. Trať tam je nejpoctivější, je to tam o výkonnosti. Samozřejmě letos také o taktice. Nejméně jsem si naopak věřil na pro mě domácí závod v Židovicích. Z týmu jsme tam byli jen dva s Honzou Rajchartem, trať byla rovinatá, tak se tam nedalo moc vymyslet. Hodně foukalo, ale neměl jsem tam tým, byl jsem tam sám. Na druhou stranu jsem tam byl doma, takže motivace byla veliká.“

 

Když zmiňuješ tým – jak moc ti dopomohl k celkovému vítězství a jak moc jsi na něj spoléhal?

„V prvních závodech úplně maximálně. Třeba na Bíteši nebo v Rokycanech byl opravdu důležitý a bez něj bychom takové výsledky neudělali, to samé v Kyjově. Tahali jsme tam za jeden provaz, přesto že jsme tam byli jen čtyři. Tam jsem se vyhoupl do čela a poslední závody už si to hlídal sám. To jsem si pak ukázal, že i já sám se dokážu prosadit.“

 

Co říkáš na styl závodění ostatních závodníků, letos jste často startovali v oslabené sestavě, a přesto jste tvořili závod...

„Nevím, jestli to tak bylo vždycky, nebo teď je to jiné. Ale mrzí mě, že ostatní i když byli v početní převaze, tak toho ani takticky vůbec nevyužívali. Pořád čekali, co uděláme my i když jsme tam byli ve třech nebo ve dvou. Myslel jsem, že se bude víc závodit, aby to něco dalo oběma stranám. Třeba v Blatné to bylo extrémně vidět.“

 

Myslíš, že je to respektem vůči Elkovu?

„To asi ano. Sám jsem ho měl, když jsem závodil za Prostějov. Ale na druhou stranu si říkám, že na některých závodech nás bylo opravdu málo a třeba v takovém složení, že nás z mého pohledu mohli vnímat jako výkonnostně rovnocenné, stejně pořád čekali, co uděláme my.“

 

Měli jste naopak vy respekt, když se na startu sešla zahraniční konkurence?

„Myslím že ne. Umíme jezdit hodně týmově, takže jsme si celkem věřili. Být v týmu hodně motivuje pomoct k nějakému úspěchu, všichni se obětují, pak tomu ty výsledky odpovídají. Závod od závodu jsme si věřili víc a víc a výsledky se dostavovaly. Takže spíš jsme si budovali respekt my i na závodech venku.“

 

V příští sezóně zůstáváš v Elkovu, bude tvým cílem opět ovládnout pohár, nebo se budeš více zaměřovat na zahraniční závody?

„To si netroufám říct, to bude asi záležet na programu a aktuální výkonnosti. Určitě bych chtěl co nejvíce startovat v zahraničí, ale zatím nevím konkrétní plány. I letos jsem měl hodně kvalitní program a hodně možností, takže uvidíme.“

 

Do týmu přichází nové posily, změní se nějak tvoje pozice v týmu?

„Opět to bude záležet na aktuální výkonnosti. Přichází k nám zkušení závodníci jako Franta Sisr nebo Kajda Hník, takže to budou spíš další, od kterých se budu učit, než že by se oni učili ode mě.“

 

Co je tvou nejsilnější stránkou, jako jaký typ závodníka se vnímáš?

„Spíš než silné stránky vím, na čem zapracovat. Když se ale sejde výkonnost a zapracuju na hlavě myslím si, že dokážu závodit asi na téměř každém profilu.“

 

Kam bys chtěl, aby tvoje kariéra v budoucnu směřovala, míříš po vzoru Pepy Černého do první divize?

„Určitě to je můj sen, je to moje velká motivace. Nemít ji, tak proč bych jezdil. Musím se ale posouvat krok za krokem a neuspěchat to, teď vzhlížím k další sezóně a vše záleží na tom, jak vyjde příprava a v jaké budu formě.“

 

 

Foto: Jan Brychta / Světcyklistiky.cz

Judita Lorencová
29.10.2018 | zobrazeno 614x
Za tuto sekci zodpovídá: Veronika Račkay rss

Generální partner ČSC